Categories Date

Information security

We are proud to announce the implementation of a global information security program within the AGF Group.

Launched on April 1, 2020, it aims to protect the company and its information assets, but also to protect its business partners.

A lot of effort will be invested in this program which will draw on the skills of all departments of the organization. This program will have a governance committee made up of members from the information technology, legal affairs, corporate services and operations teams.

In January 2020, employee participation in a first cybersecurity awareness campaign laid the foundations for the program. Today, AGF Group takes the decision to continue this momentum by offering a monthly awareness campaign to all our employees to train them on all aspects of information security.

The company will also invest in innovative information security solutions: artificial intelligence will be used to help all employees better protect our information assets.

Information security is everyone's business and AGF Group intends to participate actively too!

La seguridad de la información

El Grupo AGF se enorgullece de anunciar la implantación de un programa global de seguridad de la información en Grupo AGF. El programa fue lanzado el 1 de abril de 2020 y tiene como objetivo proteger a la empresa y a sus activos de la información, así como a sus socios de negocios.

Se invertirán muchos esfuerzos en este programa, el cual utilizará las habilidades de todos los departamentos de la organización y contará con un comité de gobernanza compuesto de los miembros de los equipos de tecnologías de la información, de asuntos legales, de servicios corporativos y de operaciones.

En enero de 2020, gracias a la participación de los empleados en una primera campaña de sensibilización sobre la ciberseguridad, se implantaron las bases del programa. Ahora Grupo AGF toma la decisión de continuar con este lanzamiento y ofrecer una campaña de sensibilización mensual para todos los empleados con el fin de ofrecerles una formación sobre todos los aspectos de la seguridad de la información.

La empresa también invertirá en soluciones innovadoras de seguridad de la información: se utilizará la inteligencia artificial para ayudar a todos los empleados a proteger mejor nuestros activos de información.

La seguridad de la información nos concierne a todos y ¡Grupo AGF participará activamente!